2010. január 29., péntek

Felavatva

Újabb színjátékon estem túl a héten. Megvolt az avatás, eskütétel. Ráadásul 3x kellett kiálljak beszélni! Én hablatyoltam a beszédet is, ami elég nagy hatást váltott ki. Már az elején a „Vajon megérte vagy elvesztegetett idő volt?” kérdésre megmozdult a közönség.

„A megtett úton elbuktunk. Igen, Hallgató Társaim, mindannyian elbuktunk és a Tanáraink is!” Láttam, ahogy a „bukás” szó elhagyta a szám a bosszulós tanárom a kedvenc tanárommal röhögve összebeszél, persze nem beszélve ahogy a szakfelelős a dékánnal is. Öröm volt nézni őket beszéd közben. Persze, finomítva volt a mondanivalóm, azért 9 család örömét nem kell elvenni.

A beszédem után a rektor következett fura nyelvtani mondatokkal, aki átadta a szót a dékánnak, az ünnepi beszédének megtartására: „Köszönöm szépen, szívből jövő, üzenetet hordozó, értékelő, jó kis beszéd volt, őszintén gratulálok, köszönöm szépen és megkérem … professzor urat, … kar dékánját néhány ünnepi gondolattal ő is köszöntse a jelenlévőket!”
Dékán: „Tisztelt végzős hallgatók, szülők, kollégák! Nehéz egy ilyen emelkedett beszéd után még magasabb szintre jutni, néhány gondolattal szeretném az életben továbbküldeni a végzősöket...” (közben fülig érő mosoly a szakfelelős arcán, amúgy végig az egész beszéden)

A ceremónia után meg jöttek a tanárok és szülök, akik gratuláltak a beszédhez, a bosszulós csak annyit: „Tényleg jó beszéd volt!”. A szakfelelős meg elkezdte a maga politikai módján, hogy bennem Erdély költője, írója és már nemtom miknek a mije veszett el, ott sorolta a jelzőket és csak arra gondoltam: Istenem, hogy tud valaki ennyire színészkedni., meg h nagy örömet okozott ez neki (akkor meg az járt a fejemben, h visszaszólok, az örömet nem okozzák, hanem szerzik, és esetleg megkérdem: Most már jól használtam a magyar terminológiát? - az államvizsgán, igaz a mentségemre, de elkezdte, h a saját hibámon kívül)számíthatok rá az életben stb. A másik egyetem részéről megkérdezte a szakfelelőst, h előre egyeztetett szöveg volt? Szóval mindenkinek tetszett a beszéd :P Másnap délelőtt jött az sms a tanulmányi felelőstől, h kellene a beszédem, amit nem küldtem el.
Túl vagyunk ezen is, éljen diplomás értelmiségi vagyok már, micsa röhej!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése