2010. január 21., csütörtök

Hét szokás hatalma 1/7: Légy proaktív

Egyik legnagyobb szenzáció-baromság, amit oktattak, hogy hogyan legyünk sikeresek, az a leghatékonyabb emberek hét szokása volt. Tessék elsajátítani, és mint egy számítógép, függvények alapján működni :)

Első szokás: Légy proaktív!

A reaktív fickókat az érzések, feltételek, környezeti tényezők irányítják. A proaktív fickókat alaposan átgondolt, kiválasztott és belsővé tett értékek vezérlik. A különböző helyzetekre való reagálást magunk döntsük el. Nem arra várunk, hogy más cselekedjen velem kapcsolatban, mert az nem fog megtörténni vagy nem úgy.
Nincs DE! :))
Reaktív nyelv
Proaktív nyelv
Semmit nem tudok csinálni!
Nézzük, meg milyen alternatíváink vannak!
Ez a helyzet, amilyen vagyok!
Képes vagyok különböző megközelítéseket választani!
Azt a hétpiculáját annak a .....!
Nyugi! Ellenőrzöm az érzéseimet!
Azt ezek nem fogják megengedni!
Képes vagyok hatékonyan előadni valamit!
Azt meg kell csinálnom!
A megfelelő reagálást fogom választani!
Nem vagyok képes!
Választok!
Csinálnom kell!
Amellett döntök, hogy…
Csak ha…
Meg fogom tenni, hogy…

Azért néha jó a reaktív nyelv is. :P A csendes, zárkózott természetemből fakadóan annyira nem érvényesül a reaktív magatartásom, de egy esetben határozottan reaktív a magatartásom. Ekkor nagyon kevés az önuralmam, hamar elveszítem a türelmem, ilyenkor hangosabban beszélek és sajnos néha durván is. Olyan esetekben fordul elő, amikor valamit többször is elmagyaráztam és az illető nem tudja, vagy olyan kérdéseket tesz fel, amelyből lerí, hogy nem érti, annak ellenére, hogy győzködött a megértéséről. Legtöbb ilyen eset a skype-on keresztüli beszélgetéseknél fordult elő szüleimmel pl. számítógéppel kapcsolatos utasítások, újból történetekre való rákérdezés. Előfordult évfolyamtársaimmal is, leginkább programozás oktatás közben. Olyan is megtörtént, hogy az egyik évfolyamtársam elkezdett sírni és mikor a vizsgán megkérdezte a vizsgáztató ki készítette fel és elmesélte, hogy meg is sirattam, sikerült átmennie :) De majd egy kis szünet és kész, az inger és a válasz közötti rés kihasználása folyamatban lesz :) 
Azt mondják a proaktív emberek vidámabban látják a világot és önmagukat. Hát ezzel sem tudok teljes mértékben egyetérteni. Szerintem a proaktív ember csak próbálja a világot vidámabbá tenni, az akadályokat felszámolni a „nem-vidám” világban. 


A hablaty után itt pár kép. Egyik pro-aktívabb a másiknál! És provokatívabb! :D





1 megjegyzés:

Névtelen írta...

I love the blue eyes on that first pick. Very nice indeed.

Megjegyzés küldése