2009. október 31., szombat

Mi értelme a létezés egészének?

 
Számtalanszor halljuk ezt a kérdést, sőt még dogát is kellett írni a suliban: "Mi az élet értelme?" Számtalan teológiai, filozófiai, tudományos magyarázatot olvasunk a létezés, értékek, öntudat, boldogság, Isten, élet és halál boncolgatásával. Minden izmus-nak külön más-más élet értelme van.,minden vallásnak eltérő élet értelme van.

És most felteszem én is a kérdést. Mi a Te életed értelme a mindennapokban?  Akár reggel, mikor felébredsz, akár este, mikor alszol, akár mikor fáradtan melózol, akár mikor rohansz a bkv busz után, akár mikor beteg vagy, akár mikor eszel, akár mikor felhúzod a cipőd vagy épp becsuksz egy ajtót.

Talán a biológiai tökéletességre törekedni, sokáig élni, elérni az örök életet, halált kitolni
vagy a bölcsességet elérni, félelmeinkkel szembenézni, megérteni a tudatalattit, megtalálni a boldogságot, világról alkotott kép szélesítése, a lehetőségeket befogadni
vagy megtalálni a lelki harmóniát, megismerni önmagad, másokat, egyesülni Istennel
vagy épp jobbá tenni a világot, irányítani a környezeted, megszüntetni a korrupciót, az ilyen fajta politikát, másokon segíteni, békét teremteni
vagy csak élvezni az életet, keresni az élvezeteket, szórakozni, jókat enni, kihasználni minden egyes percet, hisz csak egyszer élünk
vagy nem is kell keresni az élet értelmét, csak élni kell
vagy egyszerűen nincs értelme az életnek.

Mindenkinek különböző lehet.

Én már tudom mi az én életem értelme.
Ma reggel mikor kinyitottam a szemem, egy csodás tüneményt láttam és éreztem. Ott volt közvetlen mellettem, a lába rajtam, a karja a mellkason. Csak úgy elöntött valami leírhatatlan érzés.

Van Valaki akinek nagy lelkesedéssel adod a legfinomabb falatokat, van Valaki akiért boldogan mész haza, van Valaki Melletted MINDIG, van Valaki akire Rá gondolhatsz a nap minden órájában és várod, hogy újra láss, van Valaki aki meglepetéseket szerez Neked, több száz kilométert utazik Érted hidegben. Egy társ a mindennapokban, akire csak Rágondolsz és nem a hétköznapi szürke, értelmetlen világban élsz, hanem egy sokkal felsőbbrendű világban, az érzelmeid világában, amely  löketet ad, hogy jobbá tedd a világot, vagy hogy élvezd az életed, vagy hogy elérd a bölcsességet, vagy hogy tökéletesítsd a tudományt...

Köszönöm!!

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

mindez nagyon szép, de azért nem kellett volna szó nélkül eltűnnöd

Zoli

csillagzápor írta...

Szia Zoli!

Bocsánat, ha kellemetlenséget okoztam. Nem vagyok 'fontos' ember, h ne lehessen elérni valahogy :)

üdv.

Megjegyzés küldése